İmtihanların en büyüğü önce Peygamberlere, sonra Allah’ın veli kullarına sonra diğer insanlara gelir.
Yusuf a.s. da kuyuya atılmakla, köle olarak satılmakla ve hanımla imtihan ediliyor. Yusuf a.s Vezir’in evinde bulunduğu kadın (Züleyha ) onunla birleşmek istedi. Evin kapılarını sımsıkı kapatarak: “Haydi gelsene “ dedi. Hz. Yusuf a.s ise “ (Zina yapmaktan ) Allah’a sığınırım, Kocan benim efendimdir bana çok güzel baktı ben ona nankörlük edemem. Zalimler (nankörler) asla kurtuluşa eremezler. Dedi.
Kur’an-ı Kerim’de Yusuf suresinde Hakikaten Vezir hanımın Yusuf a.s. ile zina yapmak için niyetini bozduğunu O’na(Yusuf) kavuşma planı yaptığını bildirmektedir. (Yusuf suresi ayet 24)
Eğer Allah c.c. Yusuf a.s.a zina yapmaması için kesin işaretini göstermeseydi o anda O’da kadını arzulamıştı. Tefsir kitaplarında o anda Hz.Allah’ın bizzat Yusuf a.s.ı ikaz ettiği sakin ol dediği bildirilmektedir. Bazı yerlerde ise o anda Yusuf Peygamberin gözünün önüne Cehennem alevlerinin geldiği ve bu zinadan vazgeçmek için Allah’a dua ederek yardım istediği bildirilmektedir.
Allah c.c. Yusuf a.s için ihlasla seçilmiş seçkin kullardan birisi olduğu için” biz o çirkinliği ondan giderdik.” Demektedir.
Yusuf a.s: Allahım Zindan girmek bana onların çağırdığı zina suçunu işlemekten daha hayırlıdır. Eğer onların tuzaklarını benden çevirmezsen bendei onlara meyleder cahillerden olurum”. Der. Yusuf suresi ayet:33)
Günahtan kaçmak isteyen Yusuf a.s önde olduğu halde kapıya koştular. O’nu kaçmaması için tutup geri çevirmek isteyen hanım gömleğini çekerek arkadan yırttı. O anda hanımın kocası kapıda göründü.
Hanım dedi ki: Hanımına kötülük yapmak isteyenin cezası zindana atılmaktan veya çok acıklı bir azaptan (dayaktan) başka nedir? Böylece hanım Hz.Yusuf’a iftira atarak kendini temize çıkarmak istedi. Aslında bunları hanım söylerken öldürülmesini istemediğini, verilecek cezalarında kendisinin teklif etmesinden anlıyoruz. Ölüm cezası istememiştir.
Yusuf a.s. da kendini savunmak için şöyle dedi: “Efendim kendisi benimle beraber olmak istedi. Hanımın ailesinden birisi de delillere dayanarak olayın şahitliğini kabul etti. Eğer Yusuf’un gömleği önden yırtıksa hanım doğru söylüyor. Yusuf a.s . Yalan söylüyor dedi.
Kocası Yusuf a.s.ın gömleğinin önden değil de arkadan yırtıldığını görünce hanımın yalan söylediğini anlar ve: Bu sizin kadınların tuzağından bir tuzaktır. Çünkü sizin tuzağınız çok büyüktür”.demişti.
Bundan sonra Vezir Yusuf’a dönerek: sen bundan kimseye bahsetme. Züleyha sende günahlarının bağışlanmasını dile sen günah işleyenlerden oldun” dedi.
Bunun üzerine şehirde dedikodular başladı. Vezir’in hanımı uşağı ile beraber olmak istemiş. Yusuf’un sevgisi Züleyha’nın yüreğine işlemiş. Bu davranışı bir çılgınlık olarak görüyor ve Züleyha’ya hiç yakıştıramıyoruz. Dediler.
Devamını haftaya anlatacağız. Allah cümlemizi her türlü haram ve günahlardan muhafaza etsin. Cumanız mübarek olsun.
Gölcük Kocaali’den tüm dünya daki Müslümanlara selam olsun.